Circ-ul lui Richard Dawkins

Profesorul Dawkins, unul dintre faimoşii atei fundamentalişti, va publica în septembrie volumul The Greatest Show on Earth*, la celebra Editură Bantam Press, cea la care Scurta istorie a timpului a devenit cea mai bine vândută carte de popularizare a ştiinţei.

Times prezintă în ediţia electronică  un extract din acest volum în care Dawkins ar susţine că persoanele care resping teoria evoluţiei ar trebui plasate pe acelaşi nivel cu cei care neagă holocaustul. Eu sesizez în această afirmaţie multă înrâurire emoţională, o lipsă făţişă de respect faţă de victimele atrocităţilor naziste (în spatele cărora se află o filosofie materialist-atee, unii istorici găsind chiar legături între darwinism şi nazism) şi o evidentă lipsă de simţ moral. Se pare că afirmaţia citată nu este a lui Dawkins ci a editorului, deoarece în extractul respectiv nu am am găsit o.

Probabil cartea va apărea la Humanitas (?) în câţiva ani.

Sintagma The Greatest Show on Earth este frecvent asociată cu circul, cel mai mare spectacol al lumii, de unde şi titlul post-ului. Nu are legătură cu titlul cărţii.

3 thoughts on “Circ-ul lui Richard Dawkins

  1. cum imi ceri sa iti explic “cum poate fi cineva ateist fundamentalist” cand se pare ca esti convins ca nu cunosc definitia ateismului. Fie e o confuzie/ contradictie fie esti rau intentionat.
    asa ca am pierdut premiul pe care te invit sa-l folosesti pt. propria placere sau sa il faci cadou rubedeniilor simiene.

    multumesc pt. link, am sa citesc cand timpul imi va permite.

    • Faptul că am o bănuială îți împiedică procesul de gândire? Sau nu vrei să arăți că știi ce vorbești și poate eu mă înșel…

      Puteai să-mi demonstrezi că știi definiția ateismului și să explici ce te-am întrebat. Dar adevărul e că „ateist fundamentalist” este un non-sens, iar tu, fie știi și ești rău intenționat, fie nu știi, dar vrei să pari că știi și nu vrei să recunoști că nu știi, fie nu știi, dar nici nu vrei să înveți, ceea ce e rău pentru tine.

      Eu ți-am dat link-ul ca să înțelegi despre ce vorbești și să îți dai seama ca ce spui nu are sens. Dacă vrei să citești, bine, dacă nu, treaba ta.

      Poate ar fi cazul să mai pleci urechea și la ce spui partea „adversă” că poate nu o să o mai vezi așa de adversă, cine știe, poate o să putem sa ne înțelegem unii cu alții, dar se pare că religia nu are scopul pe care-l pretinde… Sau poate sunt eu de vină…

Leave a Reply

