Marturii ale frumusetii Creatorului

Telescopul spaţial Hubble (NASA, ESA) a fost repus în funcţiune după ce a fost supus unor intervenţii de îmbunătăţiri tehnologice şi de mentenanţă. Au venit şi primele imagini, dintre care merită să admirăm câteva.

Nebuloasa Carina, cea pe care am mai prezentat-o aici (o febleţe personală :P)


Nebuloasa NGC 6302, într-o explozie care seamană cu un fluture cosmic

Clusterul Omega Centauri – un peisaj superb al stelelor colorate. (Pot exista probleme cu vizualizarea, de aceea recomand download-ul acesteia de pe site-ul NASA, acolo unde găsiţi şi ale imagini fabuloase). Este incredibil câtă frumuseţe există în cosmos şi este cu atât mai incredibil că noi suntem aici şi avem capacitatea să ne bucurăm de această frumuseţe. Câteva precizări: stelele reprezentate prin culorea galbenă sunt stele “tinere”, asemănătoare Soarelui, cele oranj sunt stele mature, care spre evoluţia lor finală devin gigantice roşii, ajungând în final de culoare albastră intensă.

Planeta Jupiter

Imaginile: NASA, Hubble site

4 thoughts on “Marturii ale frumusetii Creatorului

  1. de cind l’am citit de prima data, tot revin la articolul acesta pentru ca sunt fascinata de peisajul stelelor colorate!:) si acum pot sa reperez in timp momentul exact cind am realizat cu toata fiinta’mi imensitatea si maretia universului si frumusetea intelepciunii Creatorului. nu pierd nici o ocazie, mai ales cind sunt la munte, sa admir cerul instelat si pot sa zic ca fiecare data mi’a fost rasplatita in mod fermecator!:) si imi staruie in minte cuvintele “El (Dumnezeul Cel Prea Inalt, Ziditorul cerului si al pamintului) socoteste numarul stelelor si le da nume la toate” (Psalmul 147.4) si “stelele diminetii izbucneau in cintari de bucurie” (Iov 38.7). si cind am vazut fluturele mi’a venit in minte “priveste virful stelelor, ce inalt este!” (Iov 22.12)
    multumesc pentru articol:) m’am imbogatit informatiile: nu stiam ca stele au culooorii!!:)

Leave a Reply

