TATOV

Am găsit de cuviinţă ca în această săptămână importantă să exprim câteva gânduri cu privire la opiniile unor creştini cu care am stat de vorbă.

Eu o să votez aşa pentru că o să avem parte de investiţii în infrastructură (i.e. drumuri).

Sunt de acord cu o asemenea abordare, chiar dacă e simplistă, deoarece se bazează pe o experienţă concretă şi chiar dacă nu e o garanţie că investiţiile vor continua, e o opţiune mai rezonabilă decât să schimbi.

Din mai mulţi răi, alegi pe cel mai puţin rău.

Atunci să nu uiţi că Unul singur este bun. Şi tu eşti rău. Nu mi se pare o strategie foarte bună. Şi nu cred că politica este ceva rău în sine. Trebuie să existe oameni cinstiţi chiar şi în politică!

Fiecare creştin trebuie să participe la vot pentru că este o datorie să te implici ca cetăţean în viaţa societăţii.

De obicei asemenea afirmaţii au ca (slab) suport zicerea lui Isus “Daţi Cezarului ce este al cezarului”, ignorând contextul în care a fost făcută (obligaţia de a-ţi plăti taxele). Revenind la citat,  aş îndrăzni să cataloghez o asemenea afirmaţie ipocrită. La asta se rezumă implicarea creştinului în viaţa societăţii? Cu asta îţi bifezi tu impactul în societate? “Oh! am fost la vot… mă pot întoarce la viaţa mea confortabilă, în subcultura mea comodă, în ghetoul nostru în care ne naştem, trăim şi murim, fără să ne ştie nimeni”. Dacă te implici în societate atunci nu vei avea nevoie să-ţi consideri participarea la vot de o asemenea anvergură încăt să o pui ca principală argumentare a impactului tău social. Implicarea creştinilor în viaţa (laică) a societăţii trebuie să fie cât mai continuă cu putinţă, nu din “4 în 4 ani”. Aşadar, nu este “datorie de creştin” participarea la vot. Şi să nu votezi este o opţiune! Opţiunea ta. Dacă pur şi simplu crezi că “nu ai cu cine”, asta e.

Cutare a zis asta… şi e intelectual.

Nu asimila pe nedigerate tot ce auzi la talk-showuri, ceea ce spun intelectualii sau simplul mesaj al discursului politic. Trebuie să te ridici la un alt nivel, de la care să poţi privi în ansamblu. Get to see the picture as big as you can!

Cât despre mine, eu mi-am făcut publică opţiunea. Am spus pe Cine am ales şi voi alege în continuare.

Ceea ce nu exclude participarea la vot.

Leave a Reply

