Invitatie la Horoscop

A început un nou an şi o temă favorită de discuţie sunt horoscoapele anuale pe 2010. Nu o să ma refer la ele ci doar la cele zilnice. Asta deoarece am impresia că suntem înconjuraţi peste tot de horoscop. Fie că este vorba de horoscopul zilnic de la TV din emisiunile matinale, fie că apare în cadrul emisiunilor radio (pe care le auzi în timp ce aştepţi autobuzul), fie că este vorba de o discuţie cu colegii de serviciu/ şcoală, se pare că horoscopul face parte din viaţa românilor.

În relaţie cu noi cunoştinţe, aproape de fiecare dată sunt întrebat (la prima sau a doua conversaţe) “ce zodie eşti?” sau uneori sunt mai curajoase şi merg până la a spune “tu eşti taur, nu-i aşa?”, zâmbind complice. Este un moment în care mă delectez şi invariabil le spun că sunt bizon. O ţin pe asta câteva minute şi după care, fără să dau explicaţii afirm că sunt aligator. Reuşesc să alung îmbufnarea numai după ce redevin “serios” şi spun că sunt din zodia armăsar lucru care dă ocazia interlocutoarei să-şi etaleze cunoştinţele de zodiac chinezesc.

Apoi încep să descriu alcătuirea unei stele (din gaze – hidrogean şi heliu) şi să afirm că delimitarea constelaţiilor a fost făcută cândva, arbitrar, în funcţie de imaginaţia oamenilor. Forma Scorpionului este aşa deoarece ne imaginăm că o vedem în felul ăsta, de pe Terra, chiar dacă între stele există distanţe astronomice. Diferite culturi, pot vedea diferite forme. Cum pot masele de gaze să-ţi prezică viitorul, să-ţi influenţeze destinul? În acest moment am în faţă o persoană destul de descurajată. Încearcă totuşi să o dreagă, dar decurge la superstiţii, la faptul că previziunile se “împlinesc” sau chiar să să spună că ştie că nu înseamnă nimic dar totuşi e distractiv să facă asta. Nu o să analizez motivele, dar vă propun un exerciţiu de decredibilizare a horoscopului zilnic. Pentru asta, voi urmări horoscopul unei zile pentru mine şi voi dezvălui cum anume mi s-au împlinit “previziunile”. Dacă doriţi să participaţi la acest exerciţiu, vă rog lăsaţi un comentariu care să conţină zodia dvs., previziunile pentru acea zi (de preferabil cu indicarea unui link) şi modul în care s-au adeverit în acea zi.

6 thoughts on “Invitatie la Horoscop

  1. O autoare facea haz ca parintii au mintit-o cu data nasterii, si ea chiar urmarea horoscopul, dar chiar si cu noua zodie, “previziunile” tot i se potriveau.

    Totusi pot spune ca exista similaritati intre descriere generala a zodiei (nu previziunile zlnice) si unele caracteristici ale mele, in cazul zodie Gemeni. Iarasi, banui ca daca as citi descrierea generala de la, sa zicem scorpion, sigur as gasi similitudini cu mine. Deci, nu stiu ce valoare are. M-am lasat de horoscop dupa liceu, ma intereseaza omul, nu zodia. Zodia e o prejudecata prin care vom privi acea persoana. In cazul meu asa era.

  2. 🙂 trist ce se intampla, intradevar. Trist, adevarat si aproape general acceptat. Parca e un fel de “hai sa ne’mbatam cu apa rece”, si fenomenul e ca le iese si se’mbata.:)

    eu una cred intr.o interpretare a stelelor si a semnelor ceresti dar pe o scala mult superioara. cel mai proaspat exemplu in minte e cel cu magii de la rasarit care cautau “noul Rege”. dispuneau de o anume inteligenta si cunoastere a Universului care in timp a palit si a disparut ramand cioturi urate care imbraca forme deosebit de comerciale…si chiar tine.

    nu stiu daca astazi este cineva capabil sa inteleaga ceea ce acum cateva mii de ani civilizatiile stravechi stiau. nu stiu nici cat e rodul imaginatiei si cat a stiintei, sau cat a raul si cat a binelui..ma depaseste…era doar o parere…

    acum sa trecem la lucruri mai serioase:)

    Horoscopul meu astazi zicea : “Aveti ocazia sa mergeti intr-o excursie cu prietenii. Ar fi bine sa nu va eschivati.Nu va mai ganditi la cheltuielile pe care le presupune excursia! Meritati sa va relaxati si aveti nevoie de odihna”

    Uitandu-ma inapoi..astazi am avut ocazia sa merg intr-o excursie cu o prietena pana la Kawfland.Nu m-am eschivat deloc pentru ca imi era pofta de mandarine. Nici la cheltuieliile pe care le-a presupus aceasta excursie in Kawfland nu m-am gandit astfel incat mi.am luat si miniole.Stiind din horoscop ca merit sa ma relaxez si ca am nevoie de odihna am actionat prin urmare.

    :)) eu nu inteleg de ce nu crezi in horoscop?! :)))

    si am mai aflat ceva si anume ca ascendetul in pesti adesea are capacitati paranormale :)))))

    http://www.eastrolog.ro/horoscop-zilnic/horoscop-pesti.php
    http://www.eastrolog.ro/ascendent/ascendent-pesti.php

  3. Pingback: Exercitiu: decredibilizarea horoscopului « office of strategic contemplation

Leave a Reply

