“Duel” savuros Liiceanu-Plesu la Cluj

Azi la sediul Humanitas Cluj a avut loc lansarea jurnalelor lui Gabriel Liiceanu si Andrei Plesu. Au fost momente sublime, încărcate de bogăţie – aş putea sta ore în şir să îi ascult. Discursul dlui Liiceanu s-a axat pe universalitatea trăirilor afective ale oamenilor şi a fost puţin mai “sobru” decât cel al dlui Pleşu care a vorbit mai mult despre jurnal(ul său) şi aproape m-a convins să ţin şi eu unul. Episodul savuros a avut loc după ce Liiceanu a citit un pasaj din însemnările sale, fiecare dintre cei doi exprimându-şi părerea asupra acestui text, fiecare replică aproape fiind însoţită de râsul sănătos al publicului.

Am auzit (nu doar în această ocazie) mulţi spunând lucruri de genul “Sunteţi autorul meu favortit” sau “Sunt cea mai mare admiratoare a dvs.“, eu prefer să îmi exprim admiraţia într-un mod mai subtil. [De ex., Ancăi Mizumschi i-am dus să îmi dedice o poezie din volumul de pe LiterNet, lucru care i-a atras imediat atenţia]. Azi am ales să cer o dedicaţie din partea Dlui Liiceanu pe o carte foarte dragă mie, care a fost tradusă şi comentată de acesta – Phaidros sau despre frumos, într-o superbă ediţie Humanitas. Mi-a spus că e o carte deosebită, realizată grafic de un sârb care a lucrat la fiecare rând al cărţii iar numele lui Platon este scris cu nişte caractere unice. L-a oprit şi pe dl Pleşu din activitatea intensa de dedicare a cărţilor pentru a-i arăta acest volum.

Sample-uri audio ale celor doua discursuri:

Liiceanu

Plesu

Leave a Reply

