Lectie pentru o zi ploioasa

Când e prins pe neaşteptate, orice om încearcă să evite să fie udat până la piele, fie fugind cât de repede poate spre un adăpost, fie ascunzându-se sub streaşina unei case din calea sa. Şi cu toate astea este făcut leoarcă. Dacă te la început te pregăteşti mental pentru a fi udat, ploaia nu te va deranja deloc. O asemenea atitudine este benefică în orice situaţie.

Jocho Yamamoto – Hagakure

It works. Ieri [n.r. alataieri] am ieşit din casă în sandale şi pantaloni scurţi. Cât timp am fost în troleibus a plouat, când am mers cele 10 min. pe jos, a stat. A plouat şi după-amiază destul de tare, însă la 5 s-a oprit. Azi [n.r. ieri] am ieşit tot cu gândul împăcat că mă va ploua. Norii plumburii s-au adunat, fulgere… însă ploaia a început cu aproximativ 200 m înainte să ajung acasă. Mergeam pe trotuar şi auzeam picăturile de ploaie lovind puternic acoperişele de tablă ale garajelor din apropiere. Pe mine m-a atins doar câte un picur stingher, şi acela cald.

Photo by by Sudhamshu (via flickr)

Leave a Reply

