Manual de stil

Initiaţiva unei astfel de cărţi mi se pare lăudabilă. Autoarea oferă multe sfaturi utile prin care încearcă să îndepărteze lipsa de bun simţ de pe stadă, evidenţiată prin îmbrăcăminte de genul: tricou mulat, maieu, lanţuri, etc. Partea slabă este, ca şi a atâtor alte iniţiative româneşti de genul ăsta, realizarea (grafică şi) textuală.

În ceea ce priveşte textul cărţii mă intreb dacă chiar era nevoie de o carte, hardback, legată. Nu era mai practic un dosar cu fişe inserate? Pentru că asta este cartea: o serie de liste si listuţe precedate de câteva fraze mai elaborate. Nu mi se pare că autoarea reuşeste să găsească modalitatea adecvată pentru a transmite mesajul. Înşiruirea de “reţete” şi combinaţii nu convinge iar menţionarea brandurilor celebre nu ţine loc de argument. Mi-au plăcut mai degrabă micile istorii despre pantofi sau ochelari de soare şi melancolia după vestimentaţia interbelică.

Pentru o carte de stil, abundenţa textelor scrise cu majuscule este de-a dreptul un eşec. Dă impresia unuei conversaţii adolescentine de pe mess. Există multe alte moduri de a atrage atenţia şi de a sublinia ceva, cu stil, nu cu agresivitate. Ilustraţiile care însoţesc textul mi se par foarte slabe, majoritatea parcă ratează complet mesajul autoarei neruşind să ilustreze ideile ci parcă se rezumă la o reprezentare exagerată a cazurilor din categoria “aşa nu”. Poate se doreau a fi comice însă pe mine nu au făcut decât să mă enerveze. De asemenea par şi destul de “sumbre” iar cu stil nu înseamnă lipsit de colorit.

Rating: 3,5/10

Leave a Reply

