Precraciun

…fragmentele unei vieţi rămase ascunse; acte ambigue, minciuni ruşinoase, invidii întunecate, delicte pregătire pe ascuns până la ultimele detalii şi amintiri uitate şi dorinţe nemărturisite erup tumultos, cu o furie diabolică mugind ca nişte fiare. Cine cunoaşte cărările sufletului? Chinurile, orbirea, hotărârile neaşteptate, funeste? Motivul trebuia căutat în viciile în care se pierduse, rănindu-i inima atât de profund încât n-o mai simţea demnă de o tânără ce-ar dori cu dragostea sa, s-o răscumpere şi s-o înnobileze. Umbre de vis, umbre dragi ale mele, umbre scumpe mie şi nimic altceva. Cum în ce fel era noaptea, dacă nu aveam cum s-o trăiesc, nimic de făcut? Nu, nici lume nici timp, nici nimic; eu eram în afara lucrurilor, absent din mine şi din viaţă, şi nu mai ştiam unde eram şi de ce eram acolo. Aveam înlăuntrul meu imagini, nu ale mele, imagini de lucruri, de persoane; amintiri despre persoane care nu existaseră niciodată în realitate, în afara mea. Nu le găsisem fiindcă nu existaseră niciodată: umbre, vise. Pot să mă lipsesc de toate! Am irosit pentru voi puţin din ce nu-mi mai trebuie deloc; puţin din inima care nu-mi mai trebuie deloc. Scuzaţi-mă că v-am deranjat. Vina e a mea că am vrut să mă amestec. Nu vă deranjaţi şi noapte bună. De îndată ce o dramă îţi apare în faţa ochilor scoţi la iveală nebunul din tine, poetul îndurerat, şi te apuci să aspiri din proza realităţii meschine puţină poezie amară. – Dar inima? – Ce inimă? – Pentru Dumnezeu, inima. Ar trebui să n-ai inimă! – Ce inimă?! Nimic, prostii. Ce-i pasă inimii mele că X plânge sau că Y se căsătoreşte? Eu evadez, evit drama, divaghez, uite divaghez.

Leave a Reply

