Carti de la Gaudeamus

Cam astea ar fi achiziţiile din anul acesta de la târgul de carte Gaudeamus din Cluj. Wishlist-ul meu cuprindea titlurile de la Ed. Casa Radio, în principal Vârsta semnului de Gellu Naum – la preţ cu 33% mai mic decât în librării. Am avut parte şi de o surpriză, Un arhanghel murdar de funingine – Ana Blandiana, ediţie de mult epuizată la editură, a fost returnată de o librărie şi astfel am reuşit să o iau. Descoperirea (=câştigul) de anul acesta a fost ediţia a II-a a Artei lăutarilor de Sherban Lupu: cele două discuri conţin piese de Bartok, Sarasate, Musorgski ş.a. – deci vă imaginaţi.

La Urania – LeClezio am avut o dilemă: ce ediţie să iau având în vedere că Art a publicat-o în două ediţii. În cele din urmă am optat pentru cea din <biblioteca ideală> întrucât cred că este mult mai elegantă (chiar dacă Raga şi Peştişorul de aur le aveam în ediţia “clasică”).

Biblioteca japoneză am îmbogăţit-o cu trei titluri: un superb album cu stampe, unul cu caligramele Rodicăi Frenţiu şi o carte despre ceai. Tot la capitoul artă intră şi un abum de arhitectură, o direcţie în care fac paşi timizi sau chiar dau înapoi (prietenele ştiu de ce).  M-am bucurat şi de Locuirea cu stil (Irina Petraş) un album cu “locuri ale memoriei culturale transilvane”).

Tatăl meu a trecut şi el pe la târgul de carte şi mi-a adus un interesant volum referitor la călătoria lui Nichita Stănescu prin Maramureş, cu un amplu material fotografic în care mai apar alături de imaginile cu “Îngerul blond” şi Marin Sorescu, Adrian Păunescu, etc. Thanks Dad! 😀

3 thoughts on “Carti de la Gaudeamus

Leave a Reply

