Experienta TIFF 2012

  1. Beirut Hotel: povestea este destul de palpitanta; mi-as fi dorit sa existe in film mai multe secvente despre societatea libaneza (ca de exemplu nunta); un final despre absurditatea vietii (si nesiguranta) intr-un Orient macinat de lupte politice
  2. Calatoria extraordinara: un documentar care mi-a placut foarte mult
  3. Calatoria extraordinara: da, am vazut documentarul de doua ori  o data la Arta si apoi la CCF (asa ca compensare a faptului ca nu am reusit sa ajung la Bontida)
  4. Calugarul: o idee interesanta de explorat – pana la urma „pacatul preferat” al lui satan este, asa cum spunea si John Milton in Avocatul diavolului, vanitatea! Totusi cam previyibil si lipsit de suspans.
  5. De joi pana duminica: actiune liniara, presarata pe alocuri cu tensiunea unui eventual eveniment nefericit; nu mi-a placut pe moment dar imaginea celor doi copii mi-a revenit in minte zilele urmatoare; am adoptat repede expresia Luciei „porfa” pentru „te rog” de acum incolo; sau o alta „vrei sa fiu sclavul tau?”  )
  6. Gone wild: unul dintre cele mai bune documentare romanesti pe care le-am vazut; imaginiile cu caii liberi sunt de exceptie; e singurul film caruia i-am facut o recenzie – o puteti citi integral aicihttps://liftingshadows.wordpress.com/2012/06/08/gone-wild/
  7. Hugo: un film dragut; insa compania in care l-am vazut a fost absolut incantatoare!
  8. Intre doua lumi: mi-am adus aminte de o mai veche afirmatie pe care am facut-o intr-un alt context „Viata fiecarui om este o drama”; sa mergi din Somalia pana in Ungaria mai mult pe jos… si sa ajungi dupa doi ani.
  9. Iron sky: cel mai slab film la care am fost la TIFF; nu mi s-a parut foarte amuzant, nu mi s-a parut o parodie reusita din cauza lipsei poantelor inteligente.
  10. Marley:  inca un documentar reusit in care marturiile biografice, muzica si imagini splendide sunt un imbinate; la un moment dat mi s-a parut ca e totusi putin cam lung.
  11. Pisica: mi-au placut petshopul, pisicile si actrita; povestea in sine cam predictibila si americanizata
  12. Planeta insingurata: peisaje foarte frumoase si exotice; totul este gigantesc in comparatie cu omul, mi-au placut cadrele mari; totusi cam putina actiune pentru un film de durata acestuia.
  13. Samurai fara sabie: un film excelent; asigura un ras sanataos dar devine grav spre final. Am ramas cu refernul acesta in minte „meguri, meguri, meguri megutte”…
  14. Sfarsitul noptii: ma fascineza totul legat de Japonia. Imagine foarte buna, coloana sonora frumoasa.
  15. Simbolul: daca ar fi sa il plasez intr-o alta sectiune aceea ar fi „Oameni si zei”; l-am interpretat ca simbol al religiosului; Matsumoto e super funny.
  16. Turn Off the lights: un documentar interesant, in care am vazut lucruri care lipsesc din experienta mea obisnuita.

Scurtmetraje:

  1. Calatorie pe luna: superb, vintage, plin de fatezie
  2. Chefu: de ras
  3. Grand Hotel Italia: rasu plansul calatorului roman preocupat de cazarea pentru o noapte intr-o tara in care vrea sa isi faca o viata mai buna
  4. In film la Nasu: facut dupa o intamplare reala; apare si Copola😀
  5. Legenda: nu sunt amator de scurt metraje, dar acesta a fost foarte bun; la un moment dat cred ca eram singurul din sala care radeam cu pofta (scuze) dar lumea s-a dezmortit apoi. O fata si un lup: ce combinatie reusita!
  6. Suflu: nu m-a impresionat
  7. Tatal meu e cel mai tare: excelent
  8. Tipatul: animatie dupa Munch (reusita zic eu)

Leave a Reply

