Andrei Plesu la Bookfest Cluj

O atmosferă deosebită la întâlnirea cu Andrei Pleşu: cititori de toate vârstele dar am remarcat în special femei şi bărbaţi peste care au trecut anii dar care au păstrat o eleganţă şi rafinament în ţinută: old fashioned folks, pentru o secundă ma simţeam înconjurat de eleganţa anilor 30-40.

Cuvântarea domnului Pleşu a fost revigorantă  şi spumoasă (ca de obicei). Încerc mai jos sa reproduc câteva din ideile emise. Citarea este aproximativă.

Am impresia că s-ar cuveni să mutăm capitala ţării undeva în Transilvania. Si aşa, ideea de a o stabili la Bucureşti a aparţinut turcilor. Clujul are un aer care îmi lipseşte la Bucureşti, mă face să mă simt bine şi nu spun asta ca o curtuoazie datorată gazdei. Uităndu-mă la copertele cărţilor mele am impresia că scriu mereu aceeaşi carte. Aşa şi este. Nu ştiu să fac altceva decât să scriu. Nu pot spune cu un ton definitiv că viaţa e frumoasă. Însă frumuseţea apare tot timpul în viaţă dacă ştii să o vezi. 

Jurnalismul în România este pe cale de dispariţie. Jurnaliştii nu sunt decât nişte propagandişti, şi de o parte şi de cealaltă. Ceea ce pretind eu jurnaliştilor de mâine este independenţa, neangajarea politică şi să se gândească la limba română când scriu. Eminescu şi Caragiale făceau şedinţe de analiză gramaticală în redacţie. Limba română de proastă calitate este unul dintre lucrurile care strică frumuseţea vieţii. Nu sunt împotriva evoluţiei limbii dar nici nu cred că un substitut barbar se impune cuvintelor limbii române. 

După care domnul Pleşu a trecut la autografe, ceea ce probabil că încă mai face şi la ora asta.🙂

7 thoughts on “Andrei Plesu la Bookfest Cluj

  1. Pingback: Andrei Pleșu: Limba română de proastă calitate este unul dintre lucrurile care strică frumuseţea vieţii « Romania Evanghelica

Leave a Reply

