Carte la kilogram

Carte la kilogram sau “Să dispreţuim cultura”.

Litera, o editură nu puţin importantă din România, demarează o campanie foarte neobişnuită: cărţile se vând la kilogram, în super/hypermarketuri.

 

Un kilogram costă 19,90 lei, foarte “psihologic”, foarte ca la supermarket. Să meargă vânzările la editură atât de rău încât s-a apelat la o asemenea campanie de prost gust? Chiar dacă stocurile sunt mari, ofertele generoase (ca cea de la Humanitas “Cartea de 5 lei”) ar fi rezolvat întrucâtva mai elegant problema. Şi cu mult mai mult respect pentru carte, pentru autori, pentru traducători, pentru ilustatori, pentru tipografi … pentru cultură în general. Şi pentru cititori. Eu resimt dispreţ într-o asemenea campanie. Şi dacă îţi tratezi cărţile ca pe simple produse de larg consum nu înseamnă ca ele sunt doar maculatură? Cartea nu este o marfă, indiferent de cât de mult PR este implicat azi pe “piaţa de carte”. Un stivuitor (oricât de mult respect implică această meserie) nu va fi niciodată un librar!

2 thoughts on “Carte la kilogram

Leave a comment