Carte la kilogram sau “Să dispreţuim cultura”.
Litera, o editură nu puţin importantă din România, demarează o campanie foarte neobişnuită: cărţile se vând la kilogram, în super/hypermarketuri.
Un kilogram costă 19,90 lei, foarte “psihologic”, foarte ca la supermarket. Să meargă vânzările la editură atât de rău încât s-a apelat la o asemenea campanie de prost gust? Chiar dacă stocurile sunt mari, ofertele generoase (ca cea de la Humanitas “Cartea de 5 lei”) ar fi rezolvat întrucâtva mai elegant problema. Şi cu mult mai mult respect pentru carte, pentru autori, pentru traducători, pentru ilustatori, pentru tipografi … pentru cultură în general. Şi pentru cititori. Eu resimt dispreţ într-o asemenea campanie. Şi dacă îţi tratezi cărţile ca pe simple produse de larg consum nu înseamnă ca ele sunt doar maculatură? Cartea nu este o marfă, indiferent de cât de mult PR este implicat azi pe “piaţa de carte”. Un stivuitor (oricât de mult respect implică această meserie) nu va fi niciodată un librar!
nu stiu editura, dar poate chiar au carti de “vandut” la kg, gen Sandra Brown sau Pavel Corut! 🙂 am sa o caut sa vad…
ai dreptate in argumentatia ta!
au si carti bune, inclusiv o serie de autori de Nobel. si cartile ilustrate sunt ok.