Make someone happy

Am folosit anul acesta uararea de An Nou “La Mulţi Ani!” chiar dacă nu sunt neapărat adeptul sintagmei tradiţionale ci încerc să spun ceva creativ. Însă o domnişoară mi-a făcut următoarea observaţie: să nu mai spun asta pentru că nu contează cât trăieşti dacă nu eşti fericit. Aşadar ar trebui să urez oamenilor să fie fericiţi. Bineînţeles că nu am putut fi de acord cu dumneaei dar mi-a dat puţin de gândit. Mi-am adus aminte de un schimb de scrisori din copilărie în care o fată îmi descria fericirea în felul acesta: fericirea este ca un fluture pe care nu îl poţi prinde când alergi după el dar care ţi se aşează pe umăr când nu te aştepţi. Nu am idee dacă era vorba despre un citat preluat sau un gând personal. Dar imaginea mi-a rămas în minte peste ani. 

Cred că fericirea nu este un produs de sine stătător. Nu poţi spune cuiva “Fii fericit!” pentru că nu ştiu o metodă directă prin care să “activezi” fericirea. Mai degrabă aceasta este un produs secundar, vine ca urmare a unor acţiuni. Facând un bine cuiva, poţi să fii fericit fără să fi urmărit aceasta. Aşadar urarea este “Fă pe cineva fericit anul acesta!”. Sau “Fă pe cineva fericit mulţi ani”. 

Leave a Reply

