Am intalnit si oameni inteligenti in Ministerul Sanatatii

Pe pagina de internet a Ministerului Sănătăţii a fost afişat de curând un proiect de Ordin pentru aprobarea normelor minime privind aptitudinile fizice şi mentale necesare pentru conducerea unui autovechicul. Şi ce? În anexa Ordinului nu se mai găseşte discromatopsia ca interdicţie privind conducerea unei maşini.  Mai mult despre discromatopsie, aici. Atenţie, ordinul rămâne pentru consultare publică până în septembrie.

Cred că această situaţie se datorează exclusiv eforturilor dlui. Vasile Tomoiagă şi dlui. Titus Corlăţean. [bebeluşilor, vot] De asemenea, nu pot să nu amintesc remarca mea de aici referitoare la răspunsul care nu venea din partea dlui. ministru, Cseke Attila. Aşa că felicitări dlui. ministru!

Am aflat din Adevătul de seară. [Vedeţi băh “jurnaliştilor” că eu menţionez sursa ştirii, nu cum făceaţi voi cu pozele mele]

În altă ordine de idei [scuze pt. lemn], la salariile cadrelor medicale e dezastru. Mama mea, asistentă, a primit azi “fluturaşul” de salariu. Celebra scădere de 25% este de fapt de aproximativ 35% din banii pe care angajatul îi lua efectiv în mână. În plus, calculele sunt de aşa natură încât, cu cât se lucrează mai mult, cu atât creşte suma dedusă (şi aici mă refer la ture de 24 de ore, nopţi, etc). Deci dans.

2 thoughts on “Am intalnit si oameni inteligenti in Ministerul Sanatatii

  1. Din pacate exista un ordin al Comisie de Oftalmologie din 31.03.2008 prin care s-a hotarat ca persoanele afectate de discromatopsii sa nu poate deveni conducatori auto.

    Desi Codul Rutier nu zice nimic, un ordin al CO a MS poate reglementa, se pare. Nu cred ca noul Cod, daca va fi adoptat asa, va rasturna hotararea CO a MS. Decat daca va specifica explicica ca discromatopsiile nu sunt movtiv de interzicere. Dupa care e nevoie de metodologii, ma astepta ca la profesionist sa existe restrictii pentru daltonisti (deutanopi si protanopi / green and red blind).

    Sa vedem. Poate reusesc sa intru si eu in dezbatere.

  2. Eu nu cred ca un ordin al unei comisii este mai “tare” decat un ordin de ministru. Un jurist poate ajuta. Oricum, in cazul unor schimbari legislative diferite acte pot fi in conflict. Astfel, acel ordin al comisiei trebuie updatat.

    Nu cred ca trebuie neaparat sa apara ca discromatopsia nu e motiv de interzicere. S-ar ajunge ca prea multe afectiuni sa fie mentionate. Conteaza ca nu scrie in Ordin.

    De aceea am mentionat data limita pt. consultare publica. E momentul sa interventi, eventual transmiteti opinii si petitii catre Ministru.

Leave a Reply

