Simplify your love

Fără îndoială că Germania are o influenţă majoră asupra culturii universale. Îmi place să spun că nu poţi fi un filosof adevărat dacă nu ştii germana şi nu poţi să citeşti tratatele de fiolosofie în limba în care au fost scrise. Dar realtiva inaccesibilitate a limbii germane ne privează de multe beneficii. Cum am mai spus: americanii au dat lumii numeroase cărţi de dezvoltare personală de la începutul secolului XX. Însă de multe ori soluţiile nu sunt parctice, sunt lipsite de miez şi nu au efecte în viaţa cuiva.

Mă bucur să descopăr autori germani care scriu foarte bine şi care oferă bogăţie autentică vieţii. Aşa sunt de exemplu Walter şi Ingrid Trobisch sau Marion şi Werner Tiki Kustenmacher. Pe cei din urmă i-am găsit iniţial la editura All cu volumul Cum câştigăm timp iar de curând, încadrându-se în acelaşi concept simplify, Cum trăim mai fericiţi împreună.

Cartea e scrisă la două mâini şi are avantajul imens că poartă mesajul unei femei, al unui bărbat şi mesajul comun al unui cămin. Probabil cel mai bine ar merge citită la patru ochi (şi nu mă refer la purtarea de ochelari). Dar este o lectură agreabilă şi solo. Metafora vizuală găsită de autor mi se pare extraordinară: imaginaţi-vă un ocean în care plutiţi fiecare pe o insulă. Se înţelege, în imensitatea oceanului te simţi singur. Iar pe insula ta poţi face ce vrei, cu toate că simţi că nimeni nu te înţelege. Partenerul tău se află pe o altă insulă şi probabil că are aceleaşi angoase existenţiale ca tine. Dragostea autentică însă descoperă realitatea că de fapt vă aflaţi pe aceeaşi insulă plutitoare care, asemeni unui iceberg care are cea mai mare parte sub apă. Iar insulele solitare devin “curbele” aceleaşi realităţi fundamentale. Ceva asemănător ilustraţiei de mai jos.

Călătoria cu autorii prin carte este agreabilă: începe din turnul solitudinii în care înveţi să te cunoşti pe tine, trece prin cortul pregătitor al marii iubiri şi se opreşte în conacul căsniciei. Chiar dacă treceţi prin păduri întunecate (următoarea secţiune a cărţii) finalul este unul fericit deoarece veţi ajunge să trăiţi în castelul viselor voastre. Vă recomand să parcurgeţi această aventură alături de autorii cărţii.

Rating: 8,5/10

Unde vă aflaţi pe drumul vostru către castel?

Articolul face parte din campania vALLuntar iniţiată de Grupul Editorial ALL, cu sprijinul ROMSILVA.

40 thoughts on “Simplify your love

  1. Nu am inteles prea bine din ce categorie face parte, dar imi plac povestile oamenilor, schimbul de idei, felul de a trece peste obstacole, oamenii care creeaza ceva in viata. Cum ai spus. Caminul.

  2. Nu prea am eu incredere in cartile de self-help, mai ales cand e vorba de iubire si relatii. Fiecare poveste isi are variabilele ei. Cam greu sa dai sfaturi generale. As citi-o pentru cultura generala, nu ca manual.

  3. Oh… nici nu observasem aceasta carte! Multumesc pentru recenzie – este chiar interesanta!
    Desi nu o voi citi ca pe o carte de self help ci mai degraba ca pe o … experienta de viata a altora din care pot invata ceva … 😀

    Sa avem spor la plantat copaci:).

  4. Sunt convinsa ca aceste carti discuta si pun in valoare idei bune despre relatia de cuplu, dar eu spun ca este mai simplu ca in carte. Nu exista reteta general valabila despre cum trăim mai fericiti impreuna din simplul motiv ca viata nu poate fi traita după cărți! Sper sa nu te superi, dar asa vad eu lucrurile. De aceea nici nu cred sa fi citit mai mult de doua carti din acest gen în viața mea…

  5. Imi place ideea cu cele doua insule si cred ca de multe ori lucrurile sunt intr-adevar mult mai simple decat ne place noua sa ne imaginam. Ai scris frumos despre carte si vad ca i-ai dat o nota mare, poate o voi citi si eu cu toate ca in general nu ma atrag cartile despre “cum sa…”.

  6. Metafora cu insulele este bună, dar cred că se poate aplica şi în cazul unei relaţii de prietenie, de exemplu, nu neapărat numai de dragoste. Nu cred că am citit vreodată vreo carte de self-help, dar asta pare destul de drăguţă.

  7. ma inscriu si eu in categoria celor sceptici in privinta cartilor de self-help insa as arunca un ochi pe cartea aceasta, cel putin din pura curiozitate

    p.s.: spor la plantat si te astept cu o parere si la mn pe blog

Leave a Reply

